söndag 26 augusti 2012

Barnens dopkläder- nostalgi

Det är en sådan där söndag då regnet bara öser ner. Jag tittar ut genom fönstret. Nyss sprang han ut, jag ser hans rygg. Han har världens största paraply i handen men jag vet inte om det hjälper, han lär bli blöt ändå. Min äldste son.


För tio år sedan döptes han i den här dopklänningen, klänningen som mormor sytt åt honom, det första barnbarnet. Jag minns tillbaka till den tiden, så intensivt det var, men det berättar jag om en annan dag.


Sedan, ett par år senare var det dags för vår andra son att döpas. Av någon anledning valde vi istället för en traditionell dopklänning, en dopdräkt, en som slutade strax nedanför hans knän. Just det, mormors idé som jag nappade på. Han bar vita strumpor och ett par babyskor i gammaldagsstil och han var såå söt. 


Jag hittade också inbjudningskortet till dopet.


Ha en skön söndag
Chao




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar