lördag 29 september 2012

Dikt till lillebror...


En liten bror har jag fått
Hos honom är allt så väldigt smått
Det är knappt jag kan förstå
Att han ska kunna krypa och gå


Tänk att få vara med dig lillebror
Jag kommer finnas där den dagen du blir stor
Då leker vi att rummet är ett nöjesfält
i mitten bygger vi ett jättestort tält
sedan åker vi en virvlande karusell
och äter en färggrann karamell


 

Du, min allra käraste bror
Mellan oss finns en särskild bro
Kanske är jag blind och ser inte klart
men livet med dig kommer bli underbart



Hittade denna fina dikt på nätet, det stod inte vem författaren var. Den var lite för lång och hade en del svåra ord så vi kortade ned den en aning och förenklade den så att den äldste sonen kunde läsa den.

Chaoo







2 kommentarer:

  1. tack för denna fina dikten, ska läsa den imorgon till lillebrors dop i stället för stora syster som också är liten.
    En glad mormor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är väldigt fin ☺ hoppas det blev bra!

      Radera