söndag 21 oktober 2012

Söndagssnack

Ahhh en tung söndagslat dag väntar mig. En där jag ligger framför tvn med fjärrkontrollen nära, nära mig. Den enda kroppsdelen som rör sig är min vänstra tumme när jag byter kanal. Jag har fortfarande pyjamasen på mig och mitt hår är alldeles rufsigt. Då och då slumrar jag till.

Ehhh, nej inte riktigt. Det vet väl varje småbarnsförälder att det bara stannar vid en tanke knappast en verklighet. Tänker jag efter riktigt noga så låter det inte särskilt roligt heller.

Igår åt jag en massa onyttigt. På jobbet åt jag först tårta sedan kanellängd och sist äppelpaj med vaniljvisp som några kolleger lämnat kvar. Hade jag vetat innan att äppelpajen var hemmagjord hade jag såklart börjat med den och inte ätit så mycket av det andra. Fast citronmoussetårtan var himla god ändå..Väl hemma hade sambon bjudit hem några av våra kära. Langos och specialwhisky som han köpt alldeles nyligen på en resa, stod på menyn. Det var bara det att sambon inte vet hur man gör Langos, alltså själva degen men räknade kallt med att jag skulle fixa den. Som tur var för honom var jag på bra humör efter allt gott jag ätit och inte särskilt hungrig att jag snabbt fixade degen åt de väntande gästerna och oss själva.


Bild lånad från Langosvagnen AB


Langos är faktiskt en rätt jag rekommenderar, snabbt och väldigt gott och man behöver inte använda jäst, jag använde bikarbonat och det blev väldigt bra.

Chaoo


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar