söndag 18 november 2012

Baka Macarons! Tips!

Det är söndag och redan är det mörkt. Jag luras att tro att det är natt. Dagen har varit småseg efter en orolig sömn. Gick upp tidigt, åt frukost och åkte iväg till kyrkan för att öva sång. Rösten var inte på topp. Raspig i halsen och spår efter min långa förkylning finns ännu kvar. Vet att jag måste se till att öva mer regelbundet. Det handlar om muskler som måste hållas i trim

Lokalen där jag övar heter Lillkyrkan. Det är en lokal som används för borgerliga begravningar, alltså inte kristna. Utanför det lilla köksfönstret ser jag gravstenarna. Vissa skräms av tanken av att öva i en sådan lokal. Jag erkänner att jag ibland också varit rädd, särskilt när jag övat sena kvällar under vintern. Men för det mesta blir jag inte rädd utan brukar typ hälsa på dem vars själar fortfarande hänger kvar och sedan strax innan jag går så tackar jag för denna gång och sätter igång larmet, låser och går hem. 


Efter att ha övat åkte jag hem och vi gjorde oss i ordning för att åka och äta lunch hos mamma. På vägen handlade vi glass på Lidl till barnen. Och där hittade jag malda mandlar, hasselnötter och kokos. Alldeles perfekt för den som vill baka Macarons. Då slipper man jobbet med att skålla och mala mandeln.


Dessa används till Macarons...



Malda hasselnötter kan jag använda till Budapestrullen...


Men vad kan jag använda mald kokos till? Ge mig gärna förslag!


Chao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar