onsdag 28 november 2012

Julshopping online

Det är bekant att många istället för att ta det lugnt kring jul, stressar. Jag har nog själv varit en av dem men observera att jag sa har! För i år shoppar jag online och jag slipper folksamlingarna, människorna med zombiehypnotiserade blickar som knuffas och drar på varandra för att komma åt den där förbaskade julklappen som bara om man har tur kommer till en person som verkligen uppskattar den och inte genast frågar om det finns en kvitto också.



I år shoppar jag online. Jag trycker på lite knappar där och lite knappar här, vips har jag köpt julklappar som jag bekvämt hämtar ut på Ica och vips blir jag fattigare för varje knapptryckning. Såå värt det!

Jag funderar och funderar på vad vilka julklappar det blir i år. Här får ni en inblick i mina funderingar...

..aaaahhh ljuva doft! Minns då jag var i 13-årsåldern och fick en miniatyrflaska Chanel n.5. Det var en så fantastisk doft som jag bara älskade och det var nog då, i den stunden min kärlek för parfymer föddes.



En snygg rund halsduk i fuskpäls...

..Lego, ungarna får Lego, dem jobbar med händerna och får skapa..


...romantiskt förkläde från Obbolo.com





..och så kultur. Årets Augustprisvinnare Göran Rosenbergs senaste bok verkar intressant..


..och så macarons. Nej, dessa köper jag såklart inte online men däremot ska jag handla små fina presentpåsar och band till macaronsen..och spritspåsar också...



..och så finns det dem som tycker sånt här är roligt, ett radiostyrd helikopter.


Det var några av mina funderingar men finns nog en hel del kvar.
Chao




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar