måndag 12 november 2012

Måndagstanke

Det är en väldigt vacker höstdag. Stunder som denna fångar jag, njuter jag av. Jag är på väg till kyrkan efter att ha lämnat sonen på förskolan. I kyrkan ska jag hämta upp noter och välja ut vilka sånger jag ska sjunga på julafton, då jag har blivit anlitad att sjunga.

Det är en speciell känsla att sjunga i kyrkan och jag ser fram emot det. Att smita iväg just under julafton är också lite speciellt förvisso. Strunta i alla måsten. På julafton kommer jag att stå där vid orgeln och jag vet att det kommer bli underbart. Repertoaren jag kommer att sjunga är Ave Maria av Schubert, Marias vaggsång av Reger och tre av våra vanligaste julsånger, Jul, jul strålande jul, Det strålar en stjärna och Betlehems stjärna.  Vilken är din favoritjulsång?


Gårdagens Sachertorte smakar ganska bra måste jag erkänna...


Chao


2 kommentarer:

  1. Åh, så fint att få sjunga vackra julsånger i kyrkan! Jag tycker mycket om det strålar en stjärna, stilla natt, jul, jul strålande jul. Ha det bra, kram!

    SvaraRadera
  2. De sånger du nämner är nog de allra vackraste tycker jag som verkligen uppskattar sång i kyrkan.

    Vanessa

    SvaraRadera