lördag 8 december 2012

Tankar om tid & baktips..

Jag har just förlorat 15 minuters tid genom att skrapa bort snö och is från mig bil. 15 minuter till ingenting! Men så börjar jag fundera att vad är det som säger att just alla minuter i livet ska fyllas med meningsfulla saker att det ska göras så mycket hela tiden. Det är kanske så att just dem där minuterna man inte ägnar åt någonting är livet som rullar. Funderar jag ännu mer så hann jag faktiskt tänka ganska mycket under de där minuterna dessutom. Jag funderade på detaljer som gäller min sång inför kommande konsert. Mest tekniska detaljer som att inte släppa stödet efter en stark ton utan låta stödet följa med hela frasen ut särskilt när jag är på väg ner tonmässigt. Jag tänkte också på att hålla en rakare linje i fraserna låta varje ton ligga nära, nära den andra och att börja varje fras i lugn och låta den växa....ja tänker jag efter riktigt noga var inte de där 15 minuterna förlorad tid alls, utan viktig tid..

Här får ni lite tips inför andra advent!

Knäck



Cola de mono

Lingonfudge

Chokladtryffel


Chao

2 kommentarer:

  1. Mmm...chokladtryffel. Inte så tokigt inför jul.
    Det är tankvärt det du skriver, kanske har vi för bråttom lite till vardags. Man vill fylla alla minutrar med något vettigt och meningsfullt men kanske behöver vi just de där stunderna när vi inte kan göra så mycket- då kan man ju, precis som du gjorde, tänka och filosofera lite.
    Tack för värdefulla ord!
    Kram Mariette

    SvaraRadera
  2. Mariette: roligt att du uppskattade inlägget!

    SvaraRadera