onsdag 5 december 2012

Vinterstorm....& presenttips..

Den kalla vinden biter mig i ansiktet och jag ser knappt vägen framför mig. Varenda muskel i min kropp spänner när jag koncentrerat kämpar mig upp för den långa backen med barnvagnen framför mig. Den mjuka, vita snön fastnar i hjulen och jag måste ta mig ut på bilvägen för att kunna dra den. Bakom mig hör jag en barnröst "mamma, vänta" Det är mitt barn som hamnat efter. Jag vänder mig om och i samma stund blåser vindsskyddet av vagnen. Jag är snabbt och fångar upp den i luften med min vänstra hand. Jag sätter tillbaka den på vagnen, spänner åt den hårdare. "Mamma", hör jag. Nu står han bredvid mig och ser rädd ut. Hans kinder är röda och jag ser hur hans mun formar ord som jag måste anstränga mig för att höra. Vi går vidare och när vi närmar oss målet ser jag en man som bär ett bylte. Ett barn. Mannen och barnet är helt vita av snön. När mannen ser oss nickar han och säger något som jag inte uppfattar, det enda ord jag hör är möjligtvis "kallt". Jag nickar tillbaka och går vidare och där framför oss ser vi grinden. Jag tar av mig ena vanten för att få upp kedjan och huden gör ont, något annat kan jag inte beskriva det som. Snabbt tar jag på mig vanten igen. Äntligen, äntligen är vi framme.


Klockan är 08:45 och vi har just kommit fram till dagiset....

Från vardagsdramatik (har så mycket fantasi..) till ett enkelt tips! Den här årstiden händer det kanske oftare att man går iväg till folk och man har med sig en blomma eller något annat som gå-bortpresent. Tar man med sig blommor och har överbliven tapet kan man göra ett kon att ha som omslagspapper! Enkelt & fint!






Chao




1 kommentar:

  1. En riktigt spännande kortnovell! Hoppas ni kom fram ordentligt.
    Superbra idé med tapeten runt blommor. Det tror jag att jag ska prova.
    Kram Mariette

    SvaraRadera