lördag 1 mars 2014

Mjuka kakor med glasyr

I boken kommer det att finnas med ett kapitel som heter "Mjuka kakor", där jag samlat mina absoluta favoriter. De flesta kakorna har någon ljuvlig glasyr som topping. Några av recepten finns redan på bloggen, men i boken har jag förbättrat recepten en aning, gjort dem godare.

Som chokladglasyren på den här sockerkakan:


Mörk choklad har en lätt, bitter smak som jag rundat av med lite honung och grädde för en mildare smak.

Här är flera recept på mjuka kakor som jag gillar:

Sockerkaka med chokladglasyr

Pumpakaka med glasyr

Banankaka med glasyr

Sockerkaka med limeglasyr

Paulina


1 kommentar:

  1. MMMM choklad varje dag om året Tack :) jag passar på att önska en glad påskhelg.

    Missa inte Inredningsvis textilvecka som börjar imorgon, massor av läckra tygtips .)

    Ha en skön vecka

    LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

    SvaraRadera