torsdag 12 april 2012

Hello Kitty i lila och förälskade delfiner-inspiration!

Björnbärsfyllda cupcakes med vaniljfrosting, jättegod kombination måste jag säga! Lock och dekorationer av marshmallowfondant. Bård av kristyr.




Här har jag gjort söta Hello Kitty och ett första försök till förälskade delfiner!

Det här receptet har jag följt och den ger höga och fina muffins!

Ingredienser
125 g smör
2 ägg
1,5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 dl mjölk 3 %
Skal av 1 citron
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
200 g frysta bär

Så här gör du
Sätt ugnen på 175 grader
Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker ljust och luftigt.
Rör ner smält smör, mjölk och rivet citronskal.
Blanda i vetemjöl, bakpulver och salt.
Fyll med valfri fyllning.

Fyll formarna till 2/3 och grädda i c.a 10 min tills de fått färg och är torra inuti, använd teststicka.

För att muffinsen ska hålla formen är det bra att lägga muffinsformarna i en muffinsplåt, men de formar ni ser på bilden håller formen jättebra! De har jag köpt på Ica.

Chao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar